KOKTAJL TRUSKAWKOWY Z KIWI, BANANEM I NATKĄ PIETRUSZKI

Truskawki

Po długich miesiącach wyczekiwania, w końcu mamy sezon truskawkowy w pełni. Niektórzy twierdzą, że to już koniec, powiem szczerze, że na mojej grządce truskawki są jeszcze zielone, więc potrwa jeszcze trochę 😉 Cieszmy się ich smakiem puki są dostępne! Są nie tylko pyszne, ale również pełne witamin i mikroelementów. Są doskonałym źródłem witaminy C. Zawierają także witaminy z grupy B oraz prowitaminę A, witaminę K, potas, magnez, fosfor, wapń, żelazo i mangan. 100 gram truskawek zawiera niespełna 30 kcal, więc możesz je jeść bezkarnie. W dodatku zawarte w nich pektyny pobudzają pracę jelit, z kolei kwasy organiczne regulują trawienie i przyśpieszają przemianę materii. Co więcej pobudzają pracę wątroby, woreczka żółciowego oraz nerek. Wspomagają również pracę układu nerwowego. Warto, więc sięgać po nie codziennie, komponując z nimi różne przysmaki.

 

Koktajl truskawkowy z kiwi, bananem i natką pietruszki

Każdy ma swoje ulubione smaki, którymi się delektuje jak tylko jest taka możliwość 😉 Niektóre są proste i oczywiste, zazwyczaj pamiętamy je jeszcze z dzieciństwa, jak smak słodkich truskawek zerwanych prosto z krzaczka w ogrodzie. Ja lubię łączyć swoje ulubione produkty i jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby moja kombinacja była niesmaczna. Przeważnie moje eksperymenty mają pozytywne zakończenie 😉 Jednym z nich było połączenie truskawek z kiwi, bananami i pietruszką. Te cztery smaki świetnie ze sobą współgrają. Zestawienie truskawek z kiwi czy bananem, to połączenie wręcz oczywiste, dodanie jednak pietruszki, już pewnie nie dla każdego. Gdy je razem zmiksujemy powstaje kremowy, słodki, a jednocześnie lekki i orzeźwiający koktajl. Jest on porządnym zastrzykiem witaminy C oraz innych witamin i minerałów, w które obfitują nie tylko truskawki, ale również pozostałe składniki 🙂

To idealna propozycja na drugie śniadanie w ciepłe dni.

Koniecznie wypróbuj!

 

4KOKTAJL TRUSKAWKOWY Z NATKĄ PIETRUSZKI_LOGO

 

Składniki na 2 porcje

  • 200 g truskawek
  • 2 kiwi
  • 1 banan
  • pół dużego pęczka pietruszki
  • 250 ml wody mineralnej

 

Przygotowanie

Pietruszkę posiekaj i wrzuć do blendera. Dodaj pokrojone owoce. Truskawki możesz dorzucić w całości. Dolej wodę i zblenduj. Gotowe!

 

Moje wskazówki

Ilość wody w koktajlu zależy od Ciebie. Na początku dodaj połowę i sprawdź czy odpowiada Ci taka konsystencja. Jeśli chcesz, żeby był bardziej płynny dolej resztę wody.

Zamiast wody możesz również dodać serwatki.

Wiem, że nie każdy przepada za pietruszką, ale to kolejny przepis, w którym możesz ją przemycić 🙂

Świetnym dodatkiem jest również melisa cytrynowa, możesz ją dodać zamiast pietruszki lub jako kolejny składnik.

Jeśli chcesz, aby koktajl był bardziej orzeźwiający, dodaj sok z połowy cytryny.

Magda Gornisiewicz

ZOSTAW KOMENTARZ

ZOBACZ RÓWNIEŻ