woda z cytryną, poranny eliksir mocy, wellness, slow cooking

Poranny eliksir mocy – woda z miodem, cytryną i imbirem

Mój sposób na pobudzenie organizmu do działaniA

Każdy ma swoje poranne rytuały i sposoby na pobudzenie organizmu do działania. Począwszy od szklanki ciepłej wody lub małej czarnej po skomplikowane mikstury. W moim domu, od kiedy pamiętam,dla całej rodziny przygotowywano wieczorem wodę z miodem. Rano każdy dolewał sobie ciepłej wody i wyciskał połowę cytryny. Gdy kilka lat temu poznałam prozdrowotne właściwości imbiru zaczęłam go również dodawać. Niby takie proste, niby każdy o tym przepisie słyszał lub go zna, ale ze stosowaniem różnie bywa. Dlatego też warto o nim przypomnieć. Zwłaszcza teraz, gdy za oknem plucha. Kończy się zima, wszystko ma zacząć rozkwitać, my również, a tym czasem wiele osób walczy z chorobą. Jestem zadnia, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Warto wspomagać się „naturalnymi farmaceutykami”, a ten napój zwiększa odporność oraz przeciwdziała przeziębieniu i grypie. W dodatku na wiosnę należy zrobić sobie detoks, a ten napój zalecany jest często przez dietetyków przed kuracją oczyszczająca oraz w jej trakcie. Zarówno miód, cytryna jak i imbir to produkty wzmacniające działanie wątroby. Pomagają również w oczyszczaniu nerek. Napój pomoże Ci również, jeśli chcesz po zimie zrzucić „zapasy” i zadbać o wygląd skóry 😉 Pobudza i poprawia trawienie, przyspiesz spalanie tłuszczu oraz pomaga walczyć z cellulitem. Jeśli zdarzają Ci się problemy z układem trawiennym pomoże Ci na mdłości, niestrawności i wzdęcia. Wspomaga również doskonale ciało osób aktywnych, gdyż działa rozkurczowo, likwiduje bule stawów i mięśni. Ponadto ma działanie nawilżające i alkalizujące. Świetnie pobudza i uaktywnia organizm do działania o poranku. Co ważne dodaje energii, zwiększa koncentrację i wydajność umysłową. Po za tym świetnie działa na libido, przez co od wieków w Azji uważany jest za afrodyzjak. Więc pij go na zdrowie 🙂 

 

woda z cytryną, imbir, miód


Składniki na jedną porcję

  • łyżeczka miodu
  • pół cytryny
  • 3 centymetry imbiru
  • szklanka przefiltrowanej wody

Sposób przygotowania

Wieczorem do połowy szklanki letniej wody dodaj łyżeczkę miodu i świeżo starty imbir lub sok wyciśnięty z kawałka utartego korzenia imbiru. Rano dolej pół szklanki ciepłej wody oraz  świeżo wyciśnięty sok z cytryny.

 

slow food, wellness, woda z miodem


Moje wskazówki

Piję go przez cały rok. Niektórzy przyjmują jego letnią oraz zimową wersję. Przepis na zimową podałam i zalecam stosować przynajmniej od listopada do końca marca. Natomiast letnia jest po prostu bez imbiru.

 

Ten napój jest również świetnym, uniwersalnym izotonikiem. Wystarczy, że dodasz szczyptę soli himalajskiej, wlejesz do bidonu i gotowe. Nawodni Cię oraz uzupełni tracone podczas trening minerały. Dodatkowo przeciwdziała stanom zapalnym, które mogą powstawać podczas intensywnego treningu. Pomaga również zmniejszyć ból i zapalenie stawów.

 

Kiedy eliksir przygotowuję tylko dla siebie ścieram imbir bezpośrednio do kubka. Nie przeszkadzają mi w napoju elementy imbiru. Aby napój był klarowny możesz wycisnąć sok ze startego imbiru przez gazę, a resztę wyrzucić lub użyć do gotowania. Możesz również przygotowywać go w osobnym naczyniu (cząstki imbiru opadają na dno) i przelewać rano, nie mieszając go wcześniej, do wody z miodem.


Gdy napój przygotowuję dla większej ilości osób, ścieram imbir do małego dzbanuszka, a następnie zalewam go letnią wodą. Rano każdy dolewa sobie roztwór do wody z miodem.

 

Nie zawsze mam odpowiednie warunki do przygotowania idealnego eliksiru. W czasie podróży i wypadów, gdy śpię w hotelu czy schronisku, imbir kroję w cieniutkie plasterki.

Pamiętaj, aby kupować miód dobrej jakości. Ja kupuję go bezpośrednio w małej, rodzinnej pasiece.

 

Żeby wydobyć jak najwięcej soku z cytryny,  przed przekrojeniem, roluj ją po blacie.

Życzę Ci wspaniałego dnia!

Podobał Ci się mój wpis? Podziel się nim!
Brak komentarzy
Skomentuj